Advicent

Advicent

Yellowtail Experience Design heeft onlangs de eerste opdracht voor Advicent afgerond; het bedenken en ontwerpen van een wealth management dashboard en het bouwen van een concrete, werkende demo. Met het dashboard kunnen consumenten doelen opgeven, bestaande rekeningen aggregeren en actief monitoren en waar nodig ingrijpen. Hierbij worden ze altijd bijgestaan en geadviseerd door een robo adviseur.

Yellowtail Experience Design heeft onlangs de eerste opdracht voor Advicent afgerond; het bedenken en ontwerpen van een wealth management dashboard en het bouwen van een concrete, werkende demo. Met het dashboard kunnen consumenten doelen opgeven, bestaande rekeningen aggregeren en actief monitoren en waar nodig ingrijpen. Hierbij worden ze altijd bijgestaan en geadviseerd door een robo adviseur.

Toenemende vraag naar self-service tools in Amerika

In Amerika loopt men voorop wat betreft self-service. De consument weet niet anders dan dat hij voor zichzelf moet zorgen; er is weinig tot geen staatsteun voor zaken als een hypotheek en pensioen. De toenemende vraag naar doe-het-zelf hulpmiddelen, in combinatie met de opmars van de robo-adviseurs en de overname van PFP softwarehuis Figlo door Advicent, was voor Advicent de aanleiding om een nieuwe propositie te ontwikkelen rondom wealth management en robo-advies.

Mogelijkheden van het platform presenteren met het Yellowtail design

Steven Lamb,  Senior Product Marketing Consultant bij Advicent Solutions:” We hebben Yellowtail voor dit project ingeschakeld gezien hun eerdere ervaringen in het gezamenlijk met Figlo ontwerpen en implementeren van financiële planning tooling. Hun bekendheid met het Narrator™ platform was bovendien een groot voordeel. Het was al snel duidelijk dat we hierdoor de time to market flink omhoog konden schroeven. De volgende stap is dat we het ook gaan integreren in onze dienstverlening.”

Met het design van Yellowtail kunnen we de mogelijkheden van ons Narrator™ platform presenteren aan grote Noord-Amerikanse  financiële dienstverleners.

Makkelijker informatie verwerken en beslissingen nemen

Het doel van het project was om holistische financiële planning op zo’n manier te presenteren dat het begrijpelijk is voor de gemiddelde Amerikaanse consument.  Daarbij was het essentieel om de balans te zoeken tussen eenvoud, begrip en functionaliteit. Bira Thanabalasingam, als Head of UX  design verantwoordelijk voor de nieuwe discipline: “Het design dat we ontworpen hebben, maakt het verwerken van informatie en het nemen van belangrijke beslissingen gemakkelijker. We willen de klanten engageren en een positieve emotie bij hen opwekken. Daarvoor hebben we creative design en onze domeinkennis gecombineerd met de juiste toepassing van de “Dual- Process” theorie, het belangrijkste stukje wetenschap over hoe mensen denken en handelen. Steven Lamb: “Yellowtail heeft geweldig werk geleverd door te focussen op het centrale dashboard en de lay-out en ervan en een eenvoudig te begrijpen en gebruiken design ontwikkeld.“

  • "We hebben Yellowtail leren kennen als deskundig, enthousiast en gedreven. Samen hebben we een prachtige online tool gebouwd, waarbij onze klanten de voorbereiding op advies en het afsluiten van een hypotheek eenvoudig digitaal kunnen doen."

    Hans de Wolff | Directeur Particulieren bij Triodos
  • "Yellowtail heeft Independer uitstekend ondersteund bij de beantwoording van het technologie-vraagstuk en met specifieke expertise op gebied van online klantbediening in de hypotheekmarkt."

    Roel ter Brugge | Manager Projecten, IT en Innovatie | Independer
  • "Het adviesrapport is nu dynamisch opgebouwd. Dat stelt zeker dat onze adviseurs een compliant en een zo klantgericht mogelijk advies geven."

    Harry Schoon | Achmea