Onze reis met

Suzanne Pillen

SNS

Woonkostenoverzicht

Marketeer wonen SNS

3 maanden

Lees de hele reis

Eerst de mens, dan het geld

SNS Bank vindt dat je van een bank meer mag verwachten dan alleen een betaalrekening spaarrekening of hypotheek en zet persoonlijke aandacht bovenaan. Eerst de mens, dan het geld. Zo ging SNS op zoek naar mogelijkheden waarbij ieder individu zo persoonlijk mogelijk financieel advies krijgt. Ze zochten naar nieuwe manieren om consumenten hun eigen financiële plaatje te schetsen en dat te combineren met bijkomende inzichten. Belangrijk bij bijvoorbeeld de aankoop van een woning wat (vaak) belangrijke financiële consequenties heeft.

Aanleiding

Bij de aankoop van een woning komt een hoop kijken. Consumenten willen graag weten welke hypotheek het beste bij hun persoonlijke situatie past. Welke kosten komen er nou echt bij mijn droomhuis kijken? Kan ik deze hypotheek makkelijk betalen of moet ik mijn levensstijl hierop aanpassen? Deze vragen zijn vaak maar lastig inzichtelijk te krijgen. SNS ziet hier ruimte voor verbetering en wilt consumenten graag helpen bij het beantwoorden van deze belangrijke vragen. In samenwerking met Yellowtail heeft SNS het woonkostenoverzicht in het leven geroepen. Hier krijgt een klant inzicht en antwoorden op de eerdergenoemde vragen om uiteindelijk de verschillende scenario’s te kunnen bekijken en zo een verstandige financiële keuze te maken.

Concept

Het woonkostenoverzicht is een gratis online tool om consumenten te helpen inzicht te krijgen in zijn of haar inkomsten en uitgaven. Maar SNS gaat hierin met het woonkostenoverzicht nog een stap verder. Zo laat het zien welke maandlasten passen bij de levensstijl van de consument en of je moet bezuinigen om jouw droomhuis te kunnen bereiken. Maar ook biedt de tool concrete handvatten om samen met een SNS groeicoach te kijken welke veranderingen in het financieel gedrag kunnen helpen om financiële doelen te verwezenlijken.

Resultaat

Het woonkostenoverzicht is te vinden op het groeicoach platform van SNS. Via dit platform kunnen consumenten de klantreis doorlopen, inzichten verkrijgen in hun eigen specifieke situatie en dit samen met de groeicoach behandelen. Door te kijken naar de specifieke situatie zijn we weer een stapje dichterbij de missie van Yellowtail BEYOND: financiële gelijkwaardigheid creëren en de missie van SNS: eerst de mens, dan het geld.

Wil je meer weten over dit project?

Neem dan contact op

Betrokken Yellowtailers

Birashanth Thanabalasingam

Director BEYOND

Koen Mol

Managing consultant

Dennis Boesser

Front-end Developer

Bianca Schaap

UX Designer

Skip van der Meer

Data Consultant

Andere cases

Contact