Yellowtail Conclusion is onderdeel van het Conclusion ecosysteem

Gebruikersonderzoeken

Met Yellowlab houden we gebruikers- en marktonderzoek, verzorgen we klantpanels en workshops voor pensioenfondsen, -uitvoerders en verzekeraars. Met als doel om beter te snappen wat behoeftes, verwachtingen en wensen van consumenten zijn.

Collega Yellowtail Conclusion aan het werk

Gebruikersonderzoek als essentieel onderdeel

Wij geloven dat het doen van gebruikersonderzoek een essentieel onderdeel is van digitale klantreizen en -portalen. Door in gesprek te gaan met klanten, nieuwe ideeën te toetsen en dit proces continu te herhalen, heb je als pensioenfonds, -uitvoerder of verzekeraar een goed beeld van de behoeftes, verwachtingen en wensen van jouw deelnemers. Met de resultaten kan je vervolgens het pensioen beter onder de aandacht te brengen en deelnemers op een klantgerichte manier van benodigde informatie voorzien.

Wat maakt Yellowlab uniek?

Yellowlab is in staat om bevindingen en uitkomsten direct om te zetten in een concreet voorstel of de resultaten direct aan te passen in een klantreis. Door samen te werken met UX-designers, IT-consultants en developers kunnen we de impact van onderzoeksresultaten analyseren en realiseren. Zo wordt er continue gewerkt aan een betere klantervaring. Door onze kennis en ervaring in de pensioenmarkt, snappen wij de context en uitdagingen waarmee de branche te maken heeft. We kennen de uitdagingen, maar zetten klantervaring altijd op nummer één. We voeren onderzoeken uit rondom actuele thema’s en blijven in gesprek met onze eigen klanten. Zo houden we niet alleen onze kennis up-to-date, maar luisteren we echt waar behoeftes liggen.

Verkrijgen van inzicht

Om de juiste inzichten te verkrijgen, gaan wij met een geselecteerde doelgroep in gesprek. Tijdens interviews krijgen wij inzichten in de achtergrond, motivaties, frustraties en wensen van deelnemers, waarna wij dit bundelen in persona’s. Persona’s helpen bij het gericht communiceren naar bepaalde (sub)doelgroepen. Hierdoor raak je als organisatie de juiste snaar en weet je jouw gebruikers te activeren.

Collega's Yellowtail Conclusion in overleg

De aanpak van Yellowlab

Yellowlab kan op basis van verschillende methodes onderzoek doen. Onze aanpak richt zich op kwalitatieve resultaten en heeft als doel om de klantervaring te optimaliseren. Een onderzoek kan al worden uitgevoerd met zes deelnemers. Er zijn vier methodes die Yellowlab inzet, met ieder zijn eigen aanpak.

Yellowtail
Yellowtail
Icoon users

Usability tests

Collega's Yellowtail Conclusion in overleg

Een usability test maakt duidelijk waar gebruikers behoefte aan hebben en waar kansen liggen om het prototype (design, content en functionaliteit) te optimaliseren.

cog

System Usability Scale

20230419 Yellowtail-6281

De System Usability Score (SUS-score) is een integraal onderdeel van een usability test. Dit cijfer drukt uit of de tool aan de minimale usability vereisten voldoet die Yellowtail Conclusion aan haar producten stelt. Een perfecte methode om op meerdere momenten in de tijd een klantreis of product te ‘scoren’

mic-2

Kwalitatieve (semigestructureerde) interviews

Collega Yellowtail Conclusion met laptop in overleg

Met diepte-interviews ontdekken we kennis, houding, wensen, frustraties en het gedrag van eindgebruikers. Hieruit ontstaan persona’s die specifiek inzicht geven over de eindgebruiker met betrekking tot de oplossing. De interviews kunnen worden ingezet voor activatie en communicatiedoeleinden.

PMS icoon

Eyetracking (AI-techniek)

Collega's Yellowtail Conclusion in een bespreking

Door middel van AI-eyetracking technologie met 94% accuraatheid, bevestigen we de aandachtprestaties op het prototype of live-omgeving. Een effectieve manier om naast de bevindingen uit de usability tests of interviews aan de slag te gaan met een betere klantervaring.

Collega's Yellowtail Conclusion in overleg

Wanneer zet je Yellowlab in?

Yellowlab voert gebruikersonderzoeken uit op elk moment dat voor jou en jouw organisatie wenselijk is. Bij de start, tijdens de discovery fase, als de klantreis live staat of als er een grote verandering komt.

  • Tijdens de discovery fase zetten wij eindgebruikers in om het prototype te testen. De bevindingen voert de UX-designer direct door, nog voordat het prototype wordt gebouwd.
  • Bij een bestaande klantreis of -portaal testen we de live-omgeving. Na afloop maken we gezamenlijk een plan om de bevindingen door te voeren.
  • Onderzoek doen is nuttig bij grote veranderen, zoals de pensioentransitie. Wij onderzoeken heel gericht de begrijpelijkheid, activatie of vindbaarheid. Zo krijg je een goed beeld hoe je jouw deelnemers het best kunt bereiken.
KeySpire is de centrale hub voor het Key Control Dashboard
Waar kunnen we je mee helpen