Waar een klein kantoor groot in kan zijn
Maarten: ‘In 2015 ben ik gestart met een online hypotheekadvieskantoor. Daarbij wilde ik ook het proces digitaliseren. Ik zocht naar een aansluiting tussen de documenten die ik opvroeg bij de klant, de stukken die de klant instuurde, wat je hiervan gebruikt in je advies en wat er naar de portals van de geldverstrekkers moet. Maar de manier waarop ik dat voor me zag, bestond nog niet. Ik miste een oplossing waarbij je zowel advies als documentatie en klantcontact op één plek bij elkaar hebt. Dus toen ben ik zo’n digitale omgeving zelf gaan ontwikkelen. In eerste instantie bouwde ik het platform voor mijn eigen kantoor. Maar al snel besefte ik dat dit als SaaS-oplossing voor alle advieskantoren interessant kan zijn. Want de integratie tussen advies en bemiddeling, die was echt nieuw. Omdat ik het platform primair vanuit mijn eigen wensen als hypotheekadviseur had gemaakt, werkt het heel intuïtief en makkelijk voor andere hypotheekadviseurs. Dat sloeg aan.’
Minder uitval, hogere klanttevredenheid
Maarten legt uit dat de grootste winst van Hypact Advisor is dat er veel meer efficiëntie ontstaat in het proces. ‘Omdat je het hele proces stroomlijnt op één plek, heb je minder gehannes met stukken en daardoor minder uitval bij de geldverstrekkers. Hierdoor kun je als adviseur aanbiedingen makkelijker vergelijken en klanten sneller zekerheid bieden. De hele klantreis is één integraal proces. Dat past bij de beleving van de klant, want die ervaart dat ook zo. Met Hypact Advisor zitten alle processtappen in dezelfde flow waardoor de klant minder frustraties ervaart en de klanttevredenheid stijgt. Plus dat een adviseur dit alles in minder tijd realiseert. Hierdoor kun je meer klanten helpen in dezelfde tijd. Een extra voordeel is dat je met Hypact Advisor ook meteen aantoonbaar compliant bent. Vooral voor de grotere kantoren is dit belangrijk.’
Uren winst per dossier
Het hypotheekadvieskantoor van Jorik Buijs was het tweede kantoor dat aangesloten werd op Hypact Advisor. Jorik: ‘Ook ik was zoekende naar een betere digitale oplossing. Ik had programma’s in de cloud geprobeerd, maar voor mij werkte die niet goed. Toen ik Hypact Advisor ging gebruiken, was ik meteen enthousiast. Het is echt een kwestie van klik-klik-klaar. Ik won daar uren per dossier mee. Tijd die ik kon gebruiken om klanten te adviseren. Zeker als klein kantoor wil je zoveel mogelijk afspraken met klanten. Met Hypact Advisor kan dat. Omdat het bij mij zo goed werkte, ben ik demo’s gaan maken en laat ik andere hypotheekadviseurs zien dat ze met Hypact Advisor echt kiezen voor een vernieuwde visie op hypotheekadvies.’
Nieuwe deuren
In september 2023 nam Yellowtail het innovatieve hypotheek SaaS-platform over van Maarten. Vanaf dat moment kreeg het officieel de naam Hypact Advisor. Voor Maarten was dit een logische stap: ‘De samenwerking met Yellowtail opent nieuwe deuren. Met de developers, designers en consultants die zij in huis hebben, kunnen we sneller professionaliseren en het platform nog succesvoller maken. Yellowtail is bijvoorbeeld goed in de ontwikkeling en het design van customer portals. Door de portals de look-and-feel te geven van een hypotheekadvieskantoor, dragen we bij aan de merkbeleving van dat kantoor. Dat zijn goede nieuwe stappen.’
Linking pin
Ook Jorik werkt inmiddels bij Yellowtail. Daarnaast is hij nog steeds hypotheekadviseur. ‘Ik fungeer als de ‘linking pin’ tussen Yellowtail en de hypotheekkantoren die met het platform werken. Ik beantwoord vragen van gebruikers en werk mee aan de doorontwikkeling van Hypact Advisor. Ik heb veel affiniteit met ICT, dus voor mij is dit een mooie combinatie. Ik blijf hypotheekadviseur om voeling te houden met het vak en de verplichte scholing te blijven doen. Dat maakt Hypact Advisor nog steeds dat unieke platform voor én door adviseurs.’ Meer weten of Hypact Advisor? Bekijk dan de website.