ABN AMRO
Soft Conversie Tool “How Dutch Are You?”
Online sales - specialist a.i
2 weken concept en design + 6 weken implementatie
Lees de hele reisIn opdracht van ABN Amro heeft Yellowtail Conclusion in acht weken de Expat Tool “How Dutch Are You?” ontwikkeld voor expats die binnenkort naar Nederland verhuizen.
ABN AMRO heeft als doel om expats die zich gaan vestigen in Nederland te bereiken en kennis te laten maken met haar financiële diensten. Vooral tijdens de momenten dat veel expats richting Nederland komen is het belangrijk deze internationale groep te bereiken en te enthousiasmeren voor ABN AMRO. Om deze potentiële nieuwe klanten te bereiken is de 'Expat Tool' ontwikkeld. De gedachte hierachter is een korte klantreis waarbij ABN AMRO op een geinige en laagrempelige manier de kennis van de Nederlandse gebruiken en gewoontes toetst. Na het afronden van de quiz kunnen expats zich verder oriënteren op de mogelijkheden bij ABN AMRO.
De tool “How Dutch Are You?” is een korte quiz. Tijdens de quiz komen zes typisch Nederlandse gezegdes aan bod. Na het ingeven van het antwoord verschijnt een video met expats die al langere tijd in Nederland wonen en daarbij hun ervaringen en anekdotes delen.
Zo krijgen de toekomstige expats met humor en op laagdrempelige wijze een aantal tips mee die hen op weg helpt met het regelen van hun financiële zaken in Nederland. Hierbij wordt de nadruk gelegd op de dienstverlening van ABN AMRO
Met behulp van Yellowtail Conclusion’s concepting & design sessies en een strakke planning is het gelukt de Expat Tool in 8 weken te ontwikkelen. Ruim op tijd voor de eerste golf aan inreizende expats van 2021. Het resultaat is een leuke en leerzame quiz met een typisch Nederlandse look & feel. Niet alleen leuk voor expats, maar ook voor Nederlanders.
Consultant
UX Designer