Advicent

FinFit

Overview project

Klant

Advicent

Domein

Financieel advies/inzicht

Achtergrond project

In Amerika loopt men voorop wat betreft self-service. De consument weet niet anders dan dat hij voor zichzelf moet zorgen; er is weinig tot geen staatsteun voor zaken als een hypotheek en pensioen. De toenemende vraag naar doe-het-zelf hulpmiddelen, in combinatie met de opmars van de robo-adviseurs en de overname van PFP softwarehuis Figlo door Advicent, was voor Advicent de aanleiding om een nieuwe propositie te ontwikkelen rondom wealth management en robo-advies.

Doel project

Het doel van het project was om holistische financiële planning op zo’n manier te presenteren dat het begrijpelijk is voor de gemiddelde Amerikaanse consument. Daarbij was het essentieel om de balans te zoeken tussen eenvoud, begrip en functionaliteit. Bira Thanabalasingam, Head of UX design: “Het design dat we ontworpen hebben, maakt het verwerken van informatie en het nemen van belangrijke beslissingen gemakkelijker. We willen de klanten engageren en een positieve emotie bij hen opwekken. Daarvoor hebben we creative design en onze domeinkennis gecombineerd met de juiste toepassing van de “Dual- Process” theorie, het belangrijkste stukje wetenschap over hoe mensen denken en handelen.

Resultaat

Steven Lamb, Senior Product Marketing Consultant bij Advicent Solutions:” We hebben Yellowtail voor dit project ingeschakeld gezien hun eerdere ervaringen in het gezamenlijk met Figlo ontwerpen en implementeren van financiële planning tooling. Hun bekendheid met het Narrator™ platform was bovendien een groot voordeel. Het was al snel duidelijk dat we hierdoor de time to market flink omhoog konden schroeven. De volgende stap is dat we het ook gaan integreren in onze dienstverlening.”

Betrokken Yellowtailers

Birashant Thanabalasingham

Head of UX team

Coen Vermeer

UX designer & Front-end developer

Wealth management dashboard

Yellowtail Experience Design heeft Advicent geholpen met het bedenken en ontwerpen van een wealth management dashboard en het bouwen van een concrete & werkende demo. Met het dashboard kunnen consumenten doelen opgeven, bestaande rekeningen aggregeren en actief monitoren en waar nodig ingrijpen. Hierbij worden ze altijd bijgestaan en geadviseerd door een robo adviseur.

Contact



[recaptcha class:form-recaptcha]