nl en

Onze reis met...

Erik van Mourik

Manager Innovatie & New Business Development

Klanten in staat stellen zelf bewuste keuzes te maken voor een gezonde financiële toekomst

FinSnap van Aegon

Lees de hele Case

“De Yellowtail consultants onderscheiden zich door uitgebreide kennis van de markt, financiële producten en data delen in combinatie met de realisatie van relevante klantreizen. Die combinatie is redelijk uniek in de markt en zorgt ervoor dat je op dit gebied maximaal ontzorgd wordt.

Bewuste keuzes maken voor een gezonde financiële toekomst

Vaak komen consumenten er (te) laat achter dat er in hun persoonlijke situatie sprake is van een pensioengat. Terwijl er over het algemeen legio mogelijkheden zijn om een oplossing te vinden voor dit probleem, zeker als er tijdig begonnen wordt met het aanvullen van het pensioen. Aegon en Yellowtail hebben samen FinSnap ontwikkeld als invulling van de missie van Aegon: ‘klanten in staat stellen zelf bewuste keuzes te maken voor een gezonde financiële toekomst’.

Goed met Geld

Voor Aegon is het een belangrijke missie om mensen ‘Goed met Geld’ te maken. Veel mensen hebben geen zin en tijd om zelf in hun financiën te duiken. Bij Aegon zochten we naar manieren om die drempel weg te nemen door techniek én data samen te brengen. We wilden adviseurs de mogelijkheid geven om klanten op een makkelijke manier een totaalinzicht te geven in hun financiële situatie.

Oplossing

FinSnap biedt consumenten binnen tien minuten inzicht in de financiële situatie van hun huishouden nu én op het moment van pensioneren en de impact van verschillende life-events. Zo ontdekt de consument wat zijn mogelijkheden zijn en welke aandachtspunten daarbij horen. FinSnap werkt op basis van de daadwerkelijke en meest actuele financiële gegevens van een huishouden. Deze informatie kan de consument snel en eenvoudig verzamelen bij het UWV, de Belastingdienst en MijnPensioenoverzicht.nl met behulp van de Ockto-app. Hiernaast biedt Nibud de consument een schatting van zijn verwachte maandelijkse uitgaven nu en na pensioneren. Met deze gegevens rekent FinSnap vervolgens de persoonlijke financiële situatie door zodat de consument in één oogopslag kan zien of er op het moment van pensioneren maandelijks geld overgehouden wordt of dat er sprake is van een pensioengat.

Vervolgens biedt FinSnap een aantal indicatieve mogelijkheden aan de gebruiker om meer uit zijn pensioen te halen, bijvoorbeeld met behulp van sparen of beleggen. Hiernaast kan de gebruiker onderzoeken wat de effecten zouden zijn van het aanpassen van zijn uitgavepatroon. Tenslotte kan de gebruiker eenvoudig zijn persoonlijke inzichtrapport delen met zijn financieel adviseur om vervolgens goed voorbereid een adviesgesprek aan te kunnen gaan! FinSnap is gebaseerd op het MyLife platform. Het biedt vanuit één backend twee verschillende FinSnap klantreizen aan, toegespitst op enerzijds een consumentendoelgroep vanuit Aegon Particulier en anderzijds op deelnemers aan de Aegon Cappital PPI vanuit Aegon Zakelijk.

Financieel inzicht voor klanten van Aegon

Sinds de start in september 2019 worden er dagelijks veelvuldig financieel inzichten in FinSnap gegenereerd door consumenten via Aegon, consumenten (bij Aegon) aangesloten advieskantoren en door werknemers aangesloten bij Aegon Cappital. Sindsdien hebben ruim 3300 consumenten financieel inzicht gekregen. Vanaf de start waren dit de life-events; nu & pensioen, eerder met pensioen en minder werken. In het afgelopen jaar zijn daar onder meer ontslag en overlijden aan toegevoegd.

Meer weten over onze aanpak?

Neem dan contact op

Betrokken Yellowtailers

Erik Maas

Consultant

Robin Bouman

Managing Director

Jan Marten van Seijst

Principal Consultant

Daniel Veenhoven

Managing Consultant

Danie Rogulic

Principal Consultant

Coen Vermeer

Lead Developer

Ilonka Boerkamp

UX Designer

Koen Mol

Senior Consultant

Daniel van den Boorn

Senior Consultant

Dennis Boesser

Front-end developer

Andere cases

Contact