nl en

Onze reis met...

Paul van der Meijs

Hypotheek.nl (www.hypotheek.nl)

De hypotheekaanbieder van de toekomst

Directeur

4 weken design

Lees de hele reis

Ik ben heel blij met het eindresultaat. Met Yellowtail zijn we erin geslaagd om ons concept te vertalen in een goed platform. Yellowtail heeft daar een belangrijke rol in vervuld, namelijk in een hoog tempo (binnen 4 weken) en door snel te schakelen een klantgericht platform neer te zetten

Online en tegelijkertijd persoonlijk

Hypotheek.nl zou je kunnen beschrijven als de hypotheekaanbieder van de toekomst. Het platform is uniek omdat het zeer persoonlijke dienstverlening combineert met een volledige online werkwijze. Zo heeft het bedrijf geen kantoren, werkt het uitsluitend digitaal en krijgt elke klant een eigen hypothekenteam toegewezen. Voor de designers van Yellowtail was de uitdaging met name om vanuit de klantbehoefte te ontwerpen. Hoe kunnen we de klant zo goed mogelijk online hulp bieden en tegelijkertijd persoonlijk benaderen was de vraag die centraal stond.

Innovatieve financiële concepten

Holland Hypotheek Groep (HHG) wil zich graag onderscheiden door het neerzetten van innovatie financiële concepten. Hypotheek.nl is daar een initiatief van. Yellowtail heeft meegewerkt aan het vormgeven van dit strategische concept, in de vorm van een visual en interaction ontwerp. De wens van de klant was om binnen 4 weken toe te werken naar de definitieve designs van onder andere de homepage, rekentools en een persoonlijke mijnomgeving. De website moest een frisse en toegankelijke uitstraling hebben en het liefst mobile-first worden ontworpen.

Het concept – Een nieuwe vorm van financieel advies

Hypotheek.nl is een nieuwe vorm van financieel advies, waarbij persoonlijke online dienstverlening centraal staat. Alles draait bij Hypotheek.nl om klantvriendelijke communicatie. Daarbij is het platform een slimme combinatie tussen digitaal en persoonlijk, waarbij de klant na een hypotheekberekening zo snel mogelijk in het persoonlijke hypotheekdossier komt.
Elke klant krijgt in het dashboard een eigen specialistenteam toegewezen, inclusief een hypotheekexpert en een assistent. Zij regelen alles, van de eerste afspraak tot aan het moment dat de hypotheek helemaal rond is. Het gevoel van een fysiek hypotheekadvies wordt zoveel mogelijk nagebootst in dit online platform. Met als bijkomend voordeel dat de klant altijd online hulplijnen in kan schakelen, via bijvoorbeeld videobellen, WhatsApps of e-mail. Andere voordelen van een digitaal platform zijn dat de adviseurs vanuit huis kunnen werken, de adviesuren van de adviseurs effectief te benutten zijn, en de kosten beheersbaar worden gemaakt. Daarnaast vallen de reiskosten weg en is ook nog eens goed voor het milieu. Dit verhaal slaat aan bij de klanten van Hypotheek.nl.

  • Het gaat heel goed met Hypotheek.nl. Na een frisse start zijn we gegroeid, hebben we geleerd en hebben we onszelf verbeterd in het online binden van klanten. Het coronavirus heeft hierbij geholpen, want het gebruik van videocommunicatie is met reuzensprongen gestegen. We merken dit doordat we elke maand meer nieuwe klanten aan ons binden en een groeiend aantal adviseurs.

Het resultaat

Door in design sprints te werken, in combinatie met een strakke deadline, kon Yellowtail binnen 4 weken een compleet platform neerzetten, van homepage tot persoonlijk klantdossier. Als klant heb je het gevoel dat je mee wordt genomen in het hypotheekproces, doordat we het proces zo simpel mogelijk hebben gemaakt met behulp van een simpel stappenplan, heldere navigatiemogelijkheden, duidelijk geschreven teksten en altijd de mogelijkheid tot persoonlijk contact. Vanaf de homepagina wordt een klant al gevraagd om zijn klantreis te kiezen: Ik ga mijn eerste huis kopen, ik ga een ander huis kopen of ik wil besparen op mijn hypotheek. Zodra iemand kiest voor de eerste optie, dan gaat diegene een onboarding-proces in om een maximale hypotheekberekening te maken.

Het platform is nog steeds in ontwikkeling. Paul van der Meijs:. “Komend jaar gaan we voornamelijk bouwen aan het merk door middel van een actieve contentstrategie. Daarbij gaan we ons meer richten op de vindbaarheid, techniek, actief onderhoud en het toevoegen van nieuwe producten in het platform. Maar we kunnen in ieder geval terugkijken op een mooi eerste jaar.”

Kunnen wij iets voor uw organisatie betekenen?

Neem dan contact op

Betrokken Yellowtailers

Ilonka Boerkamp

UX Designer

Bira

Directeur BEYOND

Bram Peulers

Senior Visual Designer

Andere cases

Contact