Update 16 Maart 2020

Bij Yellowtail zetten we alles op alles om onze medewerkers en klanten zo goed mogelijk te beschermen tegen het Coronavirus (COVID-19).  Gezien de huidige bezorgdheid over COVID-19, hebben we de onderstaande informatie opgesteld om u te helpen bij het beantwoorden van eventuele vragen over hoe wij omgaan met de actuele omstandigheden. We hebben bij Yellowtail een speciaal team opgericht dat de ontwikkelingen nauwlettend in de gaten houdt. Bij nieuwe berichtgeving vanuit RIVM, het kabinet, of andere relevante instanties passen we waar nodig het beleid aan en zullen we u via deze website blijven informeren.  

De belangrijkste maatregelen worden hieronder toegelicht. 

We beschermen onze medewerkers en hun familie 

  • Wij volgen (tenminste) de adviezen van het RIVM en de Rijksoverheid. Alle medewerkers van Yellowtail werken daarom waar mogelijk thuis tot ten minste 6 april. 
  • Al onze bijeenkomsten, sollicitatiegesprekken en overige meetings worden waar mogelijk virtueel gehouden of geannuleerd, tenzij er overtuigende redenen zijn om deze toch door te laten gaan. Bijeenkomsten met meer dan 100 mensen gaan sowieso niet door tot ten minste 6 april.  
  • We rusten onze medewerkers uit met en stimuleren hen om virtuele vergaderoplossingen te gebruiken om elkaar en onze klanten te spreken. 
  • We hebben alle internationale zakenreizen voor onbepaalde tijd opgeschort. 
  • Iedereen (onze medewerkers en eventuele bezoekers) die in een risicogebied is geweest zoals gedefinieerd door  het RIVM  (aangevuld met Japan) moet vanaf het laatste contactmoment in dat risicogebied twee weken preventief thuiswerken. Dit geldt ook in het geval van direct intensief contact met een individu die in een risicogebied is geweest, denk hierbij bijvoorbeeld aan een huisgenoot of partner. Dit geldt tevens voor mensen die bij terugkomst geen klachten hebben. Ook indien iemand in contact is geweest met een coronapatient mag hij/zij gedurende twee weken niet op kantoor komen.  
  • Indien medewerkers door het tijdelijke dichtgaan van scholen en kinderopvang-bedrijven problemen zouden ondervinden om hun werk goed te kunnen doen, dan maken we daar met elkaar goede afspraken over.   

We zorgen voor continuïteit en veiligheid voor onze klanten  

  • Al onze medewerkers zijn uitgerust met laptops, opladers, en mobiele telefoons om ervoor te zorgen dat ze effectief kunnen blijven werken, of ze nu thuis zijn of ergens anders. Wij hebben aanvullende maatregelen getroffen om video-bellen met onze klanten mogelijk te maken.  
  • Ons advies is om waar mogelijk gesprekken met onze collega’s van Yellowtail virtueel te voeren via videoconferenties. Als u zich zorgen maakt, neem dan contact op met uw Yellowtail-contactpersoon.  
  • Indien de situatie het vereist en het beleid van onze klanten een fysieke bijeenkomst toestaat, zijn onze medewerkers uiteraard bereid om deze bij te wonen. Zij zullen zich hiervoor afmelden in geval van verkoudheidsklachten.  

We helpen onze vaste horeca-leveranciers

  • Omdat horeca ondernemers ernstig worden getroffen door de corona-crisis, willen wij hen een hart onder de riem steken. We doneren daarom gedurende de ‘lock-down’ periode een bedrag van 50% van het bedrag dat we normaal gesproken bij enkele vaste horeca-leveranciers besteden.