Yellowtail Conclusion heeft zich aangesloten bij het sectorcollectief Duurzaam Wonen. De ambitie van dit collectief is een versnelling tot stand brengen in de verduurzaming van de eigen woning. Door verduurzaming een integraal onderdeel te laten zijn van het hypotheekadvies kan deze versnelling in gang gezet worden. Consumenten zijn op deze manier eerder en beter geïnformeerd over de mogelijkheden. Het collectief wil op deze manier een bijdrage leveren aan het behalen van de doelstellingen in het klimaatakkoord. 

Digitaal verduurzamingsadvies helpt klanten slimme keuzes te maken
Yellowtail Conclusion heeft duurzaamheid hoog in het vaandel staan. Samen met klanten werken wij momenteel aan digitale oplossingen op het gebied van verduurzamingsadvies. Bij een grote verzekeraar zijn wij recentelijk gestart met de implementatie van een digitale duurzaamheidsstraat. Dit doen wij samen met Rogier Nieuwkamp van de Propositiefabriek. Matthijs Mons, managing director van Yellowtail Conclusion: “uit klantonderzoeken blijkt dat consumenten open staan voor duurzaamheid. Maar wel op het juiste moment en met de juiste informatie over hun specifieke woning. Een oplossing moet persoonlijk, relevant en tastbaar zijn, wil een consument echt in beweging komen.” Met de digitale oplossing kan op basis van actuele (woning) data een op maat gesneden advies gegeven worden. Een persoonlijk duurzaamheidsoverzicht. Met dit overzicht kunnen consument en adviseur met elkaar in gesprek gaan. Samen kunnen ze bekijken welke manier van financieren het beste past bij de situatie van de consument. Wij zijn dan ook blij dat de sector investeert in het opleiden van Adviseurs Duurzaam Wonen. Zo kunnen de duurzaamheidsmogelijkheden omgezet worden in concrete acties.

Machine Learning geeft inzicht in groene labels
Wij helpen de hele keten om digitale duurzaamheidsoplossingen te ontwikkelen. Beleggers investeren steeds meer in groene hypotheken, een positieve trend voor de consument.  Want die kan zo korting krijgen op een groene hypotheek. Samen met partners in de markt hebben wij onderzocht hoe Machine Learning technieken ons kunnen helpen inzicht te krijgen in welke hypotheken echt ‘groen’ zijn. Interessant voor beleggers maar ook voor de geldverstrekkers. Deze datagedreven oplossingen kunnen namelijk ook weer ingezet worden om huiseigenaren, met een laag energielabel, een incentive te bieden om te het huis te verduurzamen.

Kortom, wij zijn op alle vlakken digitale oplossingen aan het opzetten en implementeren. Dit doen wij samen met onze partners en klanten. Zo dragen wij ons steentje bij aan een duurzame woningmarkt. Wil je op de hoogte blijven? Meld je dan aan voor onze nieuwsbrief onderaan deze pagina of neem contact op met Mirjam Fuchs via mfuchs@yellowtail.nl

Meer informatie over het collectief en de opleiding is te vinden op de website over het sectorcollectief