Er zijn grote veranderingen op komst. Voor de sector met het pensioenakkoord maar daarnaast verandert ook de vraag uit de samenleving door onder andere de toenemende individualisering. Dit betekent nogal wat voor u als pensioenuitvoerder. Pensioendeelnemers krijgen meer regie over hun pensioenkeuzes en daarmee hun ‘spaarpot voor later’. Dit vraagt om heldere en transparante communicatie op individueel niveau en slimme systemen die hierin faciliteren. Daarnaast wordt verandervermogen op het gebied van communicatie & pensioenportalen steeds belangrijker. Zowel vanuit een zorgplicht-, kosten- als concurrentieperspectief.
Onze totaaloplossing pensioenportalen helpt u zorgeloos over te stappen naar het portaal van de toekomst.
MyPensionPortal is een oplossing met diverse mogelijkheden, afhankelijk van uw wensen. Neemt u gerust contact met ons op als u meer wilt weten over hoe MyPensionPortal voor u kan werken. Stuur een email aan Jan Marten van Seijst via: jmvanseijst@yellowtal.nl om dit in te plannen.
Neem contact opHet portaal van de toekomst bestaat uit modules die u modulair kunt inzetten
Bij klantvriendelijke communicatie komt het allemaal neer op levelen met je deelnemer. Een website van een pensioenfonds wordt vaak gebruikt als naslagwerk voor de deelnemer.De nieuwe website van PME moest het een mooie combinatie worden van digitaal en persoonlijk, waarbij de deelnemer in maximaal 3 klikken bij relevante content komt. Een doel waarbij goede UX en sterke copywriting samensmelten tot een relevante gebruikerservaring. Dit zie je in de klantenreis van de website mooi terug. Pensioen is namelijk in de basis simpel. Je hoeft niet alles tot in detail uit te leggen. Voor de nieuwe website was het daarom van groot belang om een sterke copywriter te hebben, die alle ins en outs over pensioenen weet, maar het ook bij de kern kan houden.
Lees de hele case hier