nl en

Wonen en Lenen

Omnichannel hypotheek-bedieningsconcepten worden de nieuwe norm.

Steeds meer consumenten willen hun hypotheek of andere financieringsvorm in een paar simpele stappen kunnen afsluiten. Dat scheelt tijd, geld en gedoe. Digitale en data gedreven bedieningsconcepten zijn hierbij de nieuwe norm. Niet alleen tijdens het afsluiten, maar ook tijdens de looptijd van een financiering. Zekerheid, lage kosten en snelheid zijn belangrijk voor de consument, die zelf grip wil houden op het proces. Yellowtail is gespecialiseerd in innovatie en optimalisatie van processen in het domein van wonen, hypotheken en consumptief krediet. Met onze producten en diensten bieden we financiële dienstverleners een totaaloplossing voor succesvolle omnichannel bedieningsconcepten.

 

Ingrediënten voor digitale en data gedreven bedieningsconcepten:

 

 

Digitale zelfservice en robo-advies

De consument van nu is steeds zelfredzamer. Bijvoorbeeld tijdens het oriënteren op een financieringsaanvraag. Toch blijven consumenten in veel gevallen gebaat bij advies, zowel tijdens het afsluiten als tijdens de looptijd van een financiering. Digitale zelfservice en robo-advies bieden dan uitkomst. Waarbij er een belangrijke rol overblijft voor bijvoorbeeld adviseurs, die zich nu nog meer kunnen richten op het advies gedeelte. Makkelijk voor de consument en efficiënt voor de geldverstrekker.

Met de door Yellowtail ontwikkelde chatbot zijn wij als geen ander in staat de consument te ondersteunen bij allerlei vraagstukken in zowel de aanvraag- als beheerfase. We combineren hiervoor de nieuwste technologieën zoals Machine Learning en Robotics Process Automation met slimme data over de persoonlijke situatie van de consument.

 

Data gedreven acceptatie

Het wordt steeds toegankelijker om allerlei data uit externe bronnen te ontsluiten, zoals overheidsdata en bancaire transactiedata (PSD2). Dit kan bijvoorbeeld met de Ockto app. Door het gebruik van externe brondata wordt de doorlooptijd van financieringsaanvragen sterk gereduceerd en zijn fysieke documenten verleden tijd.

Voor geldverstrekkers vraagt een data gedreven strategie om verandering binnen alle organisatieonderdelen zoals operations, marketing, sales en IT. Met onze innovatieve HYPAR propositie (Hypotheek Acceptatie Realtime) helpen wij geldvertrekkers deze transitie op een efficiënte en effectieve manier te realiseren.

 

Data gedreven active-servicing

Lange tijd is er minder aandacht geweest voor een moderne invulling van het beheer van een hypotheek- of kredietportefeuille. Mede door toenemende aandacht van de toezichthouder vindt er steeds meer een verschuiving plaats van een transactionele klantrelatie naar een duurzame klantrelatie. Met ons data gedreven active servicing platform MyMortgage bieden wij geldverstrekkers de mogelijkheid om klanten real time integraal inzicht en overzicht in hun financiële situatie te geven. Active-servicing stopt echter niet met inzicht. Met MyMortgage worden consumenten in staat gesteld zelf actie te ondernemen als de situatie daarom vraagt.

 

Development van front-end, software en platformen

Onze UX en UI-designers creëren de optimale balans tussen design en effectiviteit. We passen gamification en psychologische modellen op het gebied van gedragsbeïnvloeding toe, die het verwerken van informatie en het nemen van belangrijke beslissingen gemakkelijker maken. Aan de hand van het bedieningsconcept en het design voeren we klanttesten uit en gaan vervolgens aan de slag met de bouw en integratie van uw website, app, aanvraag- of beheerportal. In veel gevallen kunnen we dergelijke projecten enorm versnellen dankzij onze data-applicatie CORD Finance.

Bovendien ontzorgen we een groeiende groep klanten door zowel functioneel als technisch beheer en hosting voor hen volledig uit handen te nemen.

 

Benieuwd naar ons werk?

We hebben de afgelopen jaren als gespecialiseerde business- en IT consultant succesvolle projecten uitgevoerd voor verschillende spelers in de hypotheekmarkt (waaronder Argenta, ABN Amro, BijBouweTriodos Bank, DAK, Lloyds Bank, ObvionIndepender, Hypotheek.nl, Volksbank en Stater) op het gebied van procesvernieuwing en -optimalisatie. Op deze pagina kunt u meer lezen over onze samenwerkingen met klanten.

 

Zet ook de stap naar digitale en datagedreven proposities!

 

Meer weten over wat wij voor u kunnen betekenen? Neemt u dan contact op met:

Matthijs Mons –  mmons@yellowtail.nl  Gert Vasse – gvasse@yellowtail.nl

Contact